Jeftin marketing je uvijek jeftin marketing
Da platimo fotografa? Dizajnera? Fotku bar? Foto: Facebook Goran Kurjak |
Stvarna marketinška scena u Hrvatskoj ne izgleda kao dodjela nagrada na festivalima, ne izgleda kao otvaranje šampanjca pod kišom šarenih konfeta, ne izgleda kao sjajni trofeji na policama agencija, ne izgleda kao glamurozne zabave i superkreativni projekti. Stvarna marketinška scena u Hrvatskoj izgleda točno kao slika iznad.
U praksi to ide ovako: Tražimo
čistačicu koja će obavljati i povremene marketinške poslove. Ne, ne
pretjerujem. Direktori/vlasnici hrvatskih firmi u 99,999999% slučajeva traže
nekog tko će primarno biti čistačica, recepcionar, kuhar, konobar, vozač,
tajnik, prodavač… ma bilo što, a uz svoje glavno zanimanje povremeno će obavljati
i marketinške poslove. Marketinški poslovi uglavnom podrazumijevaju povremeno
objavljivanje NEČEGA na fesju.
U takvom okruženju nemoguće je
naći normalan posao. Prvo, kad vidim složenicu marketinški poslovi obuzme me
napadaj bijesa, a kad se traži osoba koja će primarno biti nešto sasvim stoto i
povremeno obavljati marketinške poslove dobijem poriv da zapalim svoje
diplome (možda bi bilo pametno da ih spremim u neki sef dok sam pri zdravoj
pameti) i uz nekoliko svijeća žalujem za godinama provedenim na studiju.
Imam podosta iskustva iz prve
ruke s takvim super poslovnim prilikama:
Oglas br. 1: Djelatnik za
marketinške poslove
- Zašto ste se prijavili na
ovaj oglas?
- Zbog marketinških poslova.
- Aha, znate mjesto rada je na
recepciji.
- Mislite još nemam ured pa
bih trebala sjediti na recepciji dok obavljam marketinške poslove?
- Ne, ovaj, zapravo radili bi
znate na recepciji, primanje stranaka, izdavanje računa i uz to povremeno
objaviti nešto na Facebooku.
Aha, znači djelatnik za
marketinške poslove je zapravo recepcionar koji povremeno objavi nešto na
Facebooku. Baš sam ispala glupa, očito nemam pojma o svom poslu.
Oglas br. 2: Asistent u
marketingu
- A znate grafički?
- Ne.
- Kako ne znate? Zašto ne
znate?
- Zato što je to jedan potpunu
drugačiji fakultet.
- Kakav fakultet? Pa ne treba
Vam za to fakultet! Ja sam sve naučio preko tutoriala. Evo sve šta vidite na
stranici i na Facebooku sve ja radim, sam i sve preko tutoriala.
Hm, pa i vidi se. Ako ste preko
tutoriala naučili nakeljit pack na bijelu površinu, bravo! Ja stvarno ne znam
zašto neki ljudi studiraju pet godina na nečemu što se zove Grafički fakultet.
- I objasnite mi malo šta
znači ovo copywriter?
- Copywriter piše tekstove za
oglase i bla, bla, bla, bla…
- Ne, ne, nije to to, nama
treba netko tko će pisati tekstove za oglase, Vi niste to radili.
WHAT?! WHAT DID I JUST SAY?!
Oglas br.3: Stručni suradnik u
marketingu
Čim sam došla dali su mi do
znanja da su me pozvali samo zato što nemam puno iskustva. Ok, fair enough očito postoji direktor
marketinga kojem treba asistent. Wrooong! Marketing ne postoji! Bila bih sama i
jedina.
Opis posla: posao direktora
marketinga + posao kreativnog direktora
Opseg posla: za tim od bar pet ljudi
različitih profila
- Koliku plaću očekujete?
Kažem cifru, koja je inače
početna plaća asistenta, znam da sam rekla premalo, al odmah su mi dali do
znanja da zbog nedostatka iskustva i ne mogu tražiti više. Frajer zine kao da
sam tražila pet nula previše, izbezumi se i kaže:
- Stavit ćemo u budžet pa ćemo
vidjet.
Odmah sam znala da od toga neće biti ništa.
Al ljudi moji što vi želite? Jeftin
marketing je uvijek jeftin marketing. I to se vidi. Ako ste dali onoj maloj što
sjedi na recepciji da tu i tamo nešto objavi na fejsu to se vidi. Ako ste
samopriučeni dizajner to se vidi. Ako ste spremni nekom platiti dvije kune da
vam sam vodi kompletan marketing to se vidi. Ako niste spremni uložiti u par
kvalitetnih ljudi, ili bar agenciju pozdravite se s biznisom. Ma i da imate
najbolji proizvod u svemiru ako nemate kvalitetan marketing propast ćete. Kad
god mislite da možete uštedjeti na marketingu izgledate neprofesionalno. Kad god mislite da možete proći jeftino, osramotit ćete se kao Petrinjska kobasijada.
Facebook: Kad narastem bit ću copywriter
#kad_narastem_bit_cu_copywriter
Primjedbe
Objavi komentar