Opet zdravoljupci



Post Zdravo, zdravoljupci! izazvao je popriličnu raspravu iz koje sam naučila da Konzumovi zdavoljupci uopće nisu tako genijalna izmišljotina kakvom je njihovi „tvorci“ žele prikazati i da je Tvornica zdrave hrane još davne 2015. u svojim postovima koristila izraz zdravoljupci.

Konzumove igračkice samo su kupljena franšiza, funkcioniraju po principu – ko da pare, njemu muzika. I drugi trgovački lanci koristili su ih za svoje kampanje. Tvornica zdrave hrane u ovom slučaju očito samo koristi  jednu uobičajenu (meni dosad ne baš poznatu) riječ.

Dakle, neke velike originalnosti nema ni s jedne ni s druge strane. Ipak, nameće se pitanje tajminga. S jedne strane imamo najveći trgovački lanac u zemlji, koji agresivnom kampanjom promovira svoje likove, zovu se Zdravoljupci i odjednom su sveprisutni. S druge strane, imamo mali lanac trgovina koji u svojoj promociji koristi izraz zdravoljupci baš u trenu kad on neizbježno asocira na Konzum. Koliko to ima smisla?

Gledano iz perspektive prosječnog kupca izraz zdravoljupci nisam čula dok mi Konzumovi plišanci nisu počeli skakati po glavi. Upalim TV - Zdravoljupci, pogledam kroz prozor - Zdravoljupci, idem po kruh - Zdravoljupci… Tvornica zdrave hrane otvara trgovinu u centru – zdravoljupci. A, idem u Konzum, tamo dijele naljepnice.

Jedan mali trgovački lanac, sramežljivom kampanjom na Facebooku ne može toliko ući u podsvijest kupaca. Zato i dalje stojim pri tome da ne treba koristiti izraze koji asociraju na neki veliki brend, ma koliko god ti izrazi bili uobičajeni. Zašto svoje kupce, na svom kanalu podsjećati na konkurenciju?

Moram naglasiti da je sve što pročitate na ovom blogu samo osobno mišljenje autorice. Blog se zove Kad narastem bit ću copywriter što znači da nisam najveći stručnjak u svemiru i da ovo nije marketinško sveto pismo. S iznesenim se možete i ne morate složiti.


Primjedbe