Poklanjam Vam (ili vam) malu pravopisnu lekciju


Traje Weekend Media i SVI-SU-DOLE… Facebook je pun fotki. Jeej, super se zabavljate, bravo za Vas ili ipak vas, hm?

Sasvim je slučajno da sam baš danas odlučila ovo natipkati, zapravo nije slučajno, uvijek kad imaš nekog bitnijeg posla kreneš se baviti svim onim manje bitnim. Mene ovaj problem muči već neko vrijeme, a uopće nije moj problem nego Vaš/vaš. Zapravo nije da i nije moj problem. Takve stvari postanu moj problem kad su mi nadređeni nepismeni. Onda mi ispravljaju greške koje nisu greške, pa se moram pozivat na Hrvatski pravopis, linkat Hrvatski jezični portal… ali uzalud, podređeni nikad nije u pravu, ni onda kad Google kaže da je.

Tako dok se svi Vi/vi moji dragi bivši, budući, potencijalni poslodavci zabavljate ne najluđem vikendu u godini, nemojte slučajno zaviriti u Pravopis, znam da nemate vremena, znam da se morate pokazati, morate se fotkati za fejs, preuzeti sve cool nagrade za svoje cool kampanje…

Zato ću biti kratka, Vaše/vaše vrijeme je dragocjeno, predragocjeno da biste slušali prodike o pismenosti. Ok, nisam ni ja neki jezični stručnjak, al kad na internetu, fejsu, plakatu, katalogu i tako dalje vidim Vi, Vam, Vas – popizdim, al stvarno popizdim.

Dakle, Vi, Vas, Vam, Vaš… s velikim V se piše isključivo kada se obraćate jednoj određenoj osobi – znate kome, znate njeno ime i prezime i obraćate se samo njoj u direktnoj komunikaciji, i naravno, želite joj iskazati poštovanje. Ovo koristite najčešće u korespondenciji s poslovnim partnerima.

Kada se obraćate većem broju ljudi i pojedincima koje ne znate vi, vas, vam i sve moguće varijacije pišete malim slovom. Dakle, i na webu, i na fejsu, i na plakatima, i u katalozima… i gdje god, piše se malim slovom!

Uz kupljeni par cipela drugi Vam poklanjamo! – POGREŠNO

U našem katalogu očekuju Vas… - POGREŠNO

Najbolje za Vaš automobil - POGREŠNO

Poštovani g. Perić, u prilogu Vam šaljem fakturu. – TOČNO

Ako ne vjerujete meni, uvjerite se sami:

Ovakve greške ne želim vidjeti više nikad, nigdje. A od vas koji ih radite više nikad ne želim čuti da nisam dovoljno dobra.

Enjoy the weekend! 

Primjedbe