Čestitam, uspjela si ubit humanitarni koncert

Foto: Splitska banka 
Da, nije baš romantično biti mood killer na dejtu, al morala sam objasnit kako je humanitarni koncert više radi pjevača nego radi poplava, kako su i poznate face i velike kompanije društveno odgovorne više radi sebe nego radi društva, kako je sve to samo dio njihove dobro isplanirane PR strategije… 

Bilo je to lani i ne bi se toga ni sjetila da nisam naišla na članak: Roditelje šokirao marketing u školama: Trećašiće digli s nastave kako bi gledali predstavu Splitske banke. Nema nikakve veze ni s poplavama, ni s dejtom, ni s koncertom, al ima s društvenom odgovornošću. Navodno se nekoliko roditelja žalilo na dječju predstavu Splitske banke. Možda je majci koja je pisala Indexu dijete reklo: Mama, ubila si predstavu! A možda je „predstava“ bila toliko prozirna da je dijete došlo kući i reklo: Mama, gledali smo reklamu uživo. U to ne mogu ulaziti s obzirom da predstavu nisam gledala. Iz Splitske banke tvrde da je riječ o edukativno-zabavnoj predstavi koju zahvaljujući njihovom sponzorstvu djeca mogu besplatno gledati u školama.

No, kada sponzorstvo i društvena odgovornost prelaze u besramnu promociju? Kako i kome se obratiti u kampanjama za proizvode namijenjene djeci? I je li etično koristiti obrazovne ustanove za promociju?

Sponzorirati i podržati društveno koristan projekt da, definitivno da. Ljudi vole kompanije i celebritije koji brinu o društvu. To pali. Al gdje je granica pretjerivanja? Da li sponzorirati predstavu znači platiti da maskota kompanije igra glavu ulogu?

Djeca su vrlo osjetljiva ciljna skupina. Kome uopće uputiti poruku? Roditelji imaju novac i donose odluku o kupnji, a djeca pak na nju najviše utječu. Mislim da je kada se radi o proizvodima za djecu etičnije obraćati se roditeljima, istaknuti sve prednosti i potaknuti ih da sami donesu odluku o kupnji.

Sponzorirati gradnju školskog igrališta, sportske dvorane, održavanje edukativnog, sportskog ili kulturnog događaja sasvim je legitimno. Djeca dobiju novo igralište, sponzor nešto medijskog prostora i svi sretni i zadovoljni. Međutim pod izlikom sponzorstva i društvene odgovornosti napadno promovirati brend greška je koja može biti vrlo skupa. Čak i ako ne povuče za sobom direktne financijske posljedice, jedan negativan članak na portalu može poprilično naškoditi reputaciji brenda.

Ok je kad si ja upropastim dejt braneći svoje preradikalne stavove, koje prosječna osoba druge struke ne može shvatiti. Ali kad vas djeca u osnovnoj školi prozru, niste baš odradili neki posao!


Primjedbe

Objavi komentar