Čestitam, uspjela si ubit humanitarni koncert
Foto: Splitska banka |
Da, nije baš romantično biti mood
killer na dejtu, al morala sam objasnit kako je humanitarni koncert više radi
pjevača nego radi poplava, kako su i poznate face i velike kompanije društveno
odgovorne više radi sebe nego radi društva, kako je sve to samo dio njihove
dobro isplanirane PR strategije…
Bilo je to lani i ne bi se toga ni sjetila da
nisam naišla na članak: Roditelje šokirao marketing u školama: Trećašiće digli s nastave kako bi gledali predstavu Splitske banke. Nema nikakve veze ni s poplavama,
ni s dejtom, ni s koncertom, al ima s društvenom odgovornošću. Navodno se
nekoliko roditelja žalilo na dječju predstavu Splitske banke. Možda je majci
koja je pisala Indexu dijete reklo: Mama,
ubila si predstavu! A možda je „predstava“ bila toliko prozirna da je dijete
došlo kući i reklo: Mama, gledali smo
reklamu uživo. U to ne mogu ulaziti s obzirom da predstavu nisam gledala. Iz
Splitske banke tvrde da je riječ o edukativno-zabavnoj predstavi koju
zahvaljujući njihovom sponzorstvu djeca mogu besplatno gledati u školama.
No, kada sponzorstvo i društvena
odgovornost prelaze u besramnu promociju? Kako i kome se obratiti u kampanjama
za proizvode namijenjene djeci? I je li etično koristiti obrazovne ustanove za
promociju?
Sponzorirati i podržati društveno
koristan projekt da, definitivno da. Ljudi vole kompanije i celebritije koji
brinu o društvu. To pali. Al gdje je granica pretjerivanja? Da li sponzorirati
predstavu znači platiti da maskota kompanije igra glavu ulogu?
Djeca su vrlo
osjetljiva ciljna skupina. Kome uopće uputiti poruku? Roditelji imaju novac i
donose odluku o kupnji, a djeca pak na nju najviše utječu. Mislim da je kada se
radi o proizvodima za djecu etičnije obraćati se roditeljima, istaknuti sve
prednosti i potaknuti ih da sami donesu odluku o kupnji.
Sponzorirati
gradnju školskog igrališta, sportske dvorane, održavanje edukativnog, sportskog
ili kulturnog događaja sasvim je legitimno. Djeca dobiju novo igralište,
sponzor nešto medijskog prostora i svi sretni i zadovoljni. Međutim pod izlikom
sponzorstva i društvene odgovornosti napadno promovirati brend greška je koja
može biti vrlo skupa. Čak i ako ne povuče za sobom direktne financijske
posljedice, jedan negativan članak na portalu može poprilično naškoditi
reputaciji brenda.
Ok je kad si
ja upropastim dejt braneći svoje preradikalne stavove, koje prosječna osoba
druge struke ne može shvatiti. Ali kad vas djeca u osnovnoj školi prozru, niste
baš odradili neki posao!
Administrator je uklonio komentar.
OdgovoriIzbriši