Delete rješava svaku krizu
Foto: Saponia Facebook |
Kako svaki wannabe ozbiljan brand mora za vrijeme prvenstva imati navijačku
reklamu, tako se Saponia baš u ovom trenu odlučila trgnuti iz tisućljetnog oglašavačkog
sna. Poput Uspavane ljepotice, ostala je umom u onom vremenu. Ne samo da su
danas žene daleko više od pralja, u
međuvremenu su se pojavila mnoga čuda tehnologije poput interneta, a s
internetom i Facebook, YouTube, Instagram, Twetter…
Snimili su reklamu, masno je
platili, objavili je na YouTube-u i shareali na Facebooku 2 dana prije naše
prve tekme. I to je to, pripremili su se za prvenstvo. Ali nisu se pripremili
za bitku koju su sami započeli. Kako očito ne poznaju moć suvremenih potrošača
koju im daje internet potpuno su zakazali.
Prije svega sama ideja i koncept
spota su loši. Guranje suvremene žene natrag u kalupe dobre kućanice i služavke
uzvišenim muškarcima je vrijeđanje kako modernih žena tako i modernih
muškaraca. To smo već davno utvrdili. Idemo dalje…
Spot su objavili na svom (očito
novom) YouTube kanalu i podijelili ga na Facebooku. Nakon burnih reakcija i
negativnih komentara post je nestao s njihove Facebook stranice te su objavili
nekoliko rečenica „isprike“:
Dragi svi,
Isprike svima koji su se na
bilo koji način našli uvrijeđenima zbog naše nove kampanje "Za blistavu
Hrvatsku". Cilj kampanje je bilo potaknuti zajedništvo, kako u navijanju
tako i u kupovanju hrvatskih proizvoda. Namjera nikada nije bila degradirati
žene, koje ipak predstavljaju većinu naših kupaca. Još jednom želimo čestitati
Vatrenima, te se nadamo da će naši proizvodi oprati njihove dresove, ma tko ih
prao.
Vaša Saponia
Prije svega, ja ovdje ne vidim nikakvu
iskrenu ispriku. Ovo mi više djeluje kao isprika djeteta kojeg je majka
natjerala na to. Btw, čini mi se da ovaj tekst ima i nekih očitih gramatičkih i
pravopisnih grešaka, al tko sam ja da sudim, lektor nisam.
Ne razumijem kako je ova reklama
trebala „potaknuti zajedništvo“. Meni se baš čini kao da potiče odvojenost bračnih
partnera. Žena uz veš mašinu (srećom pa ne mora na potok), a muž uz svoju
ekipu. Zajedništvo se moglo prikazati vrlo jednostavno. Muž i žena zajednički
peru dresove i navijačke rekvizite i zajedno u društvu drugih muškaraca i ŽENA
odlaze navijati.
Iako su se kao ispričali i obrisali
reklamu s FB profila, sporna reklama ostala je na njihovom YouTube kanalu. Ali i
to je manji problem. Oni i dalje u komunikaciji koriste vizuale i slogan iz ove
divne kampanje koja je tako naljutila Hrvatsku. Mislim da sam čak vidjela banner
na jednom portalu, nakon što se kriza razbuktala. Vizual sa sloganom kampanje
stoji na web stranici Saponije i kao cover fotka na Facebooku uz hrpu
negativnih komentara.
I tu leži još jedan problem. Ni
na jedan komentar nije odgovoreno. Nigdje. Ni na Facebooku ni na YouTube-u. A
prema komentarima nekih korisnika čini se da je bilo pokušaja ušutkavanja
magičnom tipkom delete. Kad to nije uspjelo prešli su na taktiku ignore. Na FB stranici i
YouTube kanalu je more, zaista more komentara i ni jedan odgovor Saponije.
Ovo je jedan od komentara na „ispriku“
Saponije:
Draga
Saponia, danas sam primjetio fleku na opranoj majici te sam nakon toga otkrio da
mi je djevojka koristila deterđent od konkurentske firme koji jednostavno nije
bio dovoljno dobar. Kao pravi veliki muškarac razbio sam joj čeljust sa šakom i
rekao da joj više ne pada na pamet koristiti ništa osim vaših
proizvoda. Jednostavno nije ok da izgledam prljavo pred ekipom u kladionici,
mora štraca ipak naučit gdje joj je mjesto. Btw mislim da vam ovo uopće nebi
bila loša ideja za neku buduću reklamu#pravimuškarac
Foto: Saponia Facebook |
Jedan od zanimljivijih komentara
je i ovaj u kojem žena traži pravu ispriku:
Nakon brisanja sramotne,
seksisticke reklame s Facebooka, koja je doista civilizacijsko dno, mi, ZENE,
vasom reklamom svedene na ropkinje kojima je vrhunac postojanja pranje vesa
velikom muskarcu, ocekujemo, u najmanju ruku, javnu ispriku zbog promicanja
neravnopravnosti spolova, uvrede nanesene zenama, ali i muskarcima, te
apsolutno povlacenje reklame iz javnog prostora. Ne bi skodilo i da javno
kazete koji vam je genijalac osmislio to dno od tzv. reklame. Pozdrav od navijacICE
(imenica zenskog roda, sic!) hrvatske repke.
Apsolutno se slažem. Koliko su
medijskog prostora popunile negativne reakcije na kampanju, a iz Saponije se nisu
udostojali oglasiti niti s jedim priopćenjem, pravim priopćenjem za javnost s
pravom isprikom. Ne, nisu se oglasili niti na svojoj web stranici. Danas, pet
dana nakon izbijanja krize na njihovoj službenoj web stranici stoji ovo:
Foto: Saponia web |
Izostanak reakcije i cjelovite
strategije kriznog komuniciranja u ovom je slučaju nepopravljivo naštetilo
ugledu Saponije. Mnogi ogorčeni korisnici tvrde kako će prestati kupovati
Saponijine proizvode. Pogrešno postavljena kampanja pretvorila se u
komunikacijsku katastrofu. Vatru koju je potpalila loše prihvaćena poruka
razbuktala je ljutnja korisnika zbog izostanka pravovremene i potpune isprike.
Primjedbe
Objavi komentar